AVVISO SULLA PRIVACY
Last updated July 03, 2022
Questa informativa sulla privacy per Nocotù srl ( " Società ," "noi," o"nostra" ), descrive come e perché potremmo raccogliere, archiviare, utilizzare e/o condividere ( "processo" ) vostri dati quando utilizzate i nostri servizi ( "Servizi" ), come quando si:
- Visiti il nostro sito
at http://www.nocotu.it , o qualsiasi nostro sito web che rimandi a questa informativa sulla privacy
- Impegnarsi con noi in altri modi correlati, comprese le vendite, il marketing e gli eventi.
Domande o dubbi? La lettura di questa informativa sulla privacy vi aiuterà a comprendere i vostri diritti e le vostre scelte in materia di privacy. Se non siete d'accordo con le nostre politiche e pratiche, non utilizzate i nostri Servizi. Se avete ancora domande o dubbi, contattateci a info@nocotu.it .
SUMMARY DEI PUNTI CHIAVE
Questo riepilogo fornisce i punti chiave della nostra informativa sulla privacy, ma è possibile ottenere maggiori dettagli su ciascuno di questi argomenti facendo clic sul link che segue ciascun punto chiave o utilizzando l'indice sottostante per trovare la sezione desiderata. È inoltre possibile fare clic quiper andare direttamente all'indice.
Quali informazioni personali trattiamo? Quando l'utente visita, utilizza o naviga nei nostri Servizi, possiamo trattare i dati personali a seconda di come l'utente interagisce con Nocotù srl e i Servizi, le scelte effettuate dall'utente e i prodotti e le funzioni utilizzati. Cliccare qui per saperne di più.
Trattiamo dati personali sensibili? Non trattiamo dati personali sensibili.
Riceviamo informazioni da terzi? Non riceviamo informazioni da terzi.
Come trattiamo i vostri dati? Trattiamo le informazioni dell'utente per fornire, migliorare e amministrare i nostri Servizi, per comunicare con l'utente, per la sicurezza e la prevenzione delle frodi e per rispettare la legge. Possiamo anche trattare le informazioni dell'utente per altri scopi con il suo consenso. Trattiamo le informazioni dell'utente solo se abbiamo un valido motivo legale per farlo. Cliccare qui per saperne di più.
In quali situazioni e con quali soggetti condividiamo le informazioni personali? Potremmo condividere le informazioni in situazioni specifiche e con e con terze parti specifiche. Cliccare qui per saperne di più.
Come manteniamo al sicuro le vostre informazioni? Disponiamo di procedure organizzative e tecniche per proteggere i vostri dati personali. Tuttavia, nessuna trasmissione elettronica su Internet o tecnologia di archiviazione delle informazioni può essere garantita come sicura al 100%, pertanto non possiamo promettere o garantire che hacker, cybercriminali o altri non autorizzati soggetti, non potranno infrangere le nostre procedure di sicurezza e raccogliere, accedere, rubare o modificare impropriamente le vostre informazioni. Cliccare qui per saperne di più.
Quali sono i vostri diritti? A seconda dell'ubicazione geografica dell'utente, la legge sulla privacy applicabile può comportare l'esercizio di determinati diritti in merito ai suoi dati personali. Cliccare qui per saperne di più.
Come si esercitano i propri diritti? Il modo più semplice per esercitare i propri diritti è quello di compilare il modulo di richiesta dati disponibile. here , o contattandoci. Prenderemo in considerazione e daremo seguito a qualsiasi richiesta in conformità con le leggi vigenti in materia di protezione dei dati.
Volete saperne di più su cosa Nocotù srl fa con le informazioni che raccogliamo? Cliccare qui per esaminare l'avviso nella sua interezza.
INDICE DEI CONTENUTI
1. QUALI INFORMAZIONI RACCOGLIAMO?
Informazioni personali che ci vengono comunicate
In breve: Raccogliamo le informazioni personali che ci fornite.
Raccogliamo i dati personali che l'utente ci fornisce volontariamente quando esprimete un interesse ad ottenere informazioni su di noi o sui nostri prodotti e Servizi, quando partecipate ad attività sui Servizi o comunque quando ci contattate.
Informazioni personali fornite dall'utente. Le informazioni personali che raccogliamo dipendono dal contesto delle vostre interazioni con noi e con i Servizi, dalle scelte che fate e dai prodotti e dalle funzioni che utilizzate. Le informazioni personali che raccogliamo possono includere quanto segue:
nome
numero di telefono
email
indirizzi di posta elettronica
liberatoria per l'utilizzo dei dati personali
Dati sensibili. Non trattiamo informazioni sensibili.
Tutti i dati personali forniti dall'utente devono essere veritieri, completi e accurati e l'utente è tenuto a comunicare qualsiasi modifica di tali dati personali.
Informazioni raccolte automaticamente
In breve: Alcune informazioni, come l'indirizzo del protocollo Internet (IP) e/o le caratteristiche del browser e del dispositivo, vengono raccolte automaticamente quando l'utente visita i nostri Servizi.
Raccogliamo automaticamente alcune informazioni quando l'utente visita, utilizza o naviga nei Servizi. Queste informazioni non rivelano l'identità specifica dell'utente (come il nome o le informazioni di contatto), ma possono includere informazioni sul dispositivo e sull'utilizzo, come l'indirizzo IP, le caratteristiche del browser e del dispositivo, il sistema operativo, le preferenze linguistiche, gli URL di riferimento, il nome del dispositivo, il paese, la posizione, le informazioni su come e quando si utilizzano i nostri Servizi e altre informazioni tecniche. Queste informazioni sono necessarie principalmente per mantenere la sicurezza e il funzionamento dei nostri Servizi e per le nostre finalità interne di analisi e reporting.
Come molte aziende, anche noi raccogliamo informazioni attraverso i cookie e tecnologie simili.
Le informazioni raccolte comprendono:
- Dati di log e di utilizzo. I dati di log e di utilizzo sono informazioni relative al servizio, alla diagnostica, all'utilizzo e alle prestazioni che i nostri server raccolgono automaticamente quando accedete o utilizzate i nostri Servizi e che noi registriamo in file di log. A seconda del modo in cui l'utente interagisce con noi, questi dati di log possono includere il suo indirizzo IP, le informazioni sul dispositivo, il tipo di browser e le impostazioni e le informazioni sulla sua attività nei Servizi. (come la data e l'ora associate al vostro utilizzo, alle pagine e ai file visualizzati, alle ricerche e ad altre azioni compiute, come ad esempio le funzioni utilizzate), le informazioni sugli eventi del dispositivo (come l'attività del sistema, le segnalazioni di errore (a volte chiamate
"crash dumps" ), e le impostazioni hardware).
- Dati del dispositivo. Raccogliamo dati del dispositivo come informazioni sul vostro computer, telefono, tablet o altro dispositivo che utilizzate per accedere ai Servizi. A seconda del dispositivo utilizzato, questi dati possono includere informazioni quali l'indirizzo IP (o il server proxy), i numeri di identificazione del dispositivo e dell'applicazione, la posizione, il tipo di browser, il modello di hardware, il provider di servizi Internet e/o l'operatore di telefonia mobile, il sistema operativo e le informazioni sulla configurazione del sistema.
- Dati sulla posizione. Raccogliamo dati sulla posizione, come le informazioni sulla posizione del vostro dispositivo, che possono essere precise o imprecise. La quantità di informazioni raccolte dipende dal tipo e dalle impostazioni del dispositivo utilizzato per accedere ai Servizi. Ad esempio, possiamo utilizzare il GPS e altre tecnologie per raccogliere dati di geolocalizzazione che ci indicano la vostra posizione attuale (in base al vostro indirizzo IP). L'utente può scegliere di non consentirci di raccogliere queste informazioni rifiutando l'accesso alle informazioni o disattivando le impostazioni di localizzazione sul proprio dispositivo. Tuttavia, se l'utente sceglie di rinunciare, potrebbe non essere in grado di utilizzare alcuni aspetti dei Servizi.
2. COME TRATTIAMO I VOSTRI DATI?
In breve: Trattiamo le informazioni dell'utente per fornire, migliorare e amministrare i nostri Servizi, per comunicare con l'utente, per la sicurezza e la prevenzione delle frodi e per rispettare la legge. Possiamo anche trattare le informazioni dell'utente per altri scopi con il suo consenso.
Trattiamo i vostri dati personali per una serie di motivi, a seconda di come interagite con i nostri Servizi, tra cui:
More information about our data collection and sharing practices can be found in this privacy notice .
Nocotù srl has not disclosed or sold any personal information to third parties for a business or commercial purpose in the preceding twelve (12) months. Nocotù srl will not sell personal information in the future belonging to website visitors, users, and other consumers.
Nocotù srl via bosco Mirandola (MO) , Italia /Emilia Romagna / Modena 41037 Italy
- Per richiedere un feedback.Possiamo trattare i vostri dati quando necessario per richiedere un feedback e per contattarvi in merito al vostro utilizzo dei nostri Servizi.
- Per inviarvi comunicazioni di marketing e promozionali.Possiamo trattare i dati personali che ci inviate per scopi di marketing, se ciò è conforme alle vostre preferenze di marketing. È possibile rinunciare alle nostre e-mail di marketing in qualsiasi momento. Per ulteriori informazioni, vedere
" QUALI SONO I VOSTRI DIRITTI ALLA PRIVACY? " di seguito).
- Per fornire all'utente pubblicità mirata. Possiamo trattare i vostri dati per sviluppare e visualizzare
personalized contenuti e pubblicità personalizzati in base ai vostri interessi, alla vostra posizione geografica e altro ancora.
- Per salvare o proteggere un interesse vitale di un individuo. Possiamo trattare le vostre informazioni quando è necessario per salvare o proteggere un interesse vitale di una persona, ad esempio per prevenire un danno.
3. SU QUALI BASI LEGALI CI BASIAMO PER TRATTARE I VOSTRI DATI?
In breve: Trattiamo i vostri dati personali solo quando lo riteniamo necessario e abbiamo un valido motivo legale. (cioè , la base giuridica) er farlo ai sensi della legge applicabile, come con il vostro consenso, per rispettare le leggi, per fornirvi servizi da stipulare o soddisfare i nostri obblighi contrattuali, per proteggere i vostri diritti, o per soddisfare i nostri legittimi interessi commerciali.
Se l'utente si trova nell'Unione Europea o nel Regno Unito, questa sezione si applica a lui.
Il Regolamento generale sulla protezione dei dati (GDPR) e il GDPR del Regno Unito ci impongono di spiegare quali sono le basi giuridiche valide su cui ci basiamo per trattare i vostri dati personali. In quanto tali, possiamo basarci sulle seguenti basi legali per trattare i vostri dati personali:
- Consenso. Possiamo trattare i vostri dati se ci avete dato l'autorizzazione (cioè
, conseso) ad utilizzare i vostri dati personali per uno scopo specifico. Il consenso può essere revocato in qualsiasi momento. Cliccare qui per saperne di più.
- Interessi legittimi. Possiamo trattare le informazioni dell'utente quando riteniamo che sia ragionevolmente necessario per raggiungere i nostri legittimi interessi commerciali e che tali interessi non prevalgano sui suoi interessi e sui suoi diritti e libertà fondamentali. Ad esempio, possiamo trattare i vostri dati personali per alcune delle finalità descritte al fine di:
- inviare agli utenti informazioni su offerte speciali e sconti sui nostri prodotti e servizi
- Sviluppare e visualizzare
personalizzati e e pertinenti contenuti pubblicitari per i nostri utenti
- Capire come i nostri utenti utilizzano i nostri prodotti e servizi in modo da poter migliorare l'esperienza degli utenti.
- Obblighi legali. Potremmo trattare le vostre informazioni qualora ritenessimo che ciò sia necessario per adempiere ai nostri obblighi legali, ad esempio per collaborare con un ente preposto all'applicazione della legge o con un'agenzia di regolamentazione, per esercitare o difendere i nostri diritti legali o per divulgare le vostre informazioni come prova in una controversia in cui siamo coinvolti.
- Interessi vitali. Possiamo trattare le vostre informazioni quando riteniamo che sia necessario proteggere i vostri interessi vitali o gli interessi vitali di una terza parte, come ad esempio situazioni che comportano potenziali minacce alla sicurezza di qualsiasi persona.
In breve: Possiamo condividere le informazioni in situazioni specifiche descritte in questa sezione e/o con i seguenti soggetti terze parti.
Noi potremmo aver bisogno di condividere i vostri dati personali nelle seguenti situazioni:
- Trasferimenti di attività. Potremmo condividere o trasferire le vostre informazioni in relazione a, o durante le trattative di, qualsiasi fusione, vendita di beni aziendali, finanziamento o acquisizione di tutta o parte della nostra attività a un'altra società.
In breve: Possiamo utilizzare cookie e altre tecnologie di tracciamento per raccogliere e memorizzare le informazioni dell'utente.
Possiamo utilizzare cookie e tecnologie di tracciamento simili (come web beacon e pixel) per accedere o memorizzare informazioni. Informazioni specifiche su come utilizziamo tali tecnologie e su come potete rifiutare alcuni cookie sono riportate nella nostra Informativa sui cookie. .
6. HOW LONG DO WE KEEP YOUR INFORMATION?
In Short: We keep your information for as long as necessary to fulfill the purposes outlined in this privacy notice unless otherwise required by law.
We will only keep your personal information for as long as it is necessary for the purposes set out in this privacy notice, unless a longer retention period is required or permitted by law (such as tax, accounting, or other legal requirements). No purpose in this notice will require us keeping your personal information for longer than 1 year .
When we have no ongoing legitimate business need to process your personal information, we will either delete or anonymize such information, or, if this is not possible (for example, because your personal information has been stored in backup archives), then we will securely store your personal information and isolate it from any further processing until deletion is possible.
7. HOW DO WE KEEP YOUR INFORMATION SAFE?
In Short: We aim to protect your personal information through a system of organizational and technical security measures.
We have implemented appropriate and reasonable technical and organizational security measures designed to protect the security of any personal information we process. However, despite our safeguards and efforts to secure your information, no electronic transmission over the Internet or information storage technology can be guaranteed to be 100% secure, so we cannot promise or guarantee that hackers, cybercriminals, or other unauthorized third parties will not be able to defeat our security and improperly collect, access, steal, or modify your information. Although we will do our best to protect your personal information, transmission of personal information to and from our Services is at your own risk. You should only access the Services within a secure environment.
8. DO WE COLLECT INFORMATION FROM MINORS?
In Short: We do not knowingly collect data from or market to children under 18 years of age.
We do not knowingly solicit data from or market to children under 18 years of age. By using the Services, you represent that you are at least 18 or that you are the parent or guardian of such a minor and consent to such minor dependent’s use of the Services. If we learn that personal information from users less than 18 years of age has been collected, we will deactivate the account and take reasonable measures to promptly delete such data from our records. If you become aware of any data we may have collected from children under age 18, please contact us at info@nocotu.it .
9. WHAT ARE YOUR PRIVACY RIGHTS?
In Short: In some regions, such as the European Economic Area (EEA) and United Kingdom (UK) , you have rights that allow you greater access to and control over your personal information. You may review, change, or terminate your account at any time.
In some regions (like the EEA and UK ), you have certain rights under applicable data protection laws. These may include the right (i) to request access and obtain a copy of your personal information, (ii) to request rectification or erasure; (iii) to restrict the processing of your personal information; and (iv) if applicable, to data portability. In certain circumstances, you may also have the right to object to the processing of your personal information. You can make such a request by contacting us by using the contact details provided in the section " HOW CAN YOU CONTACT US ABOUT THIS NOTICE? " below.
We will consider and act upon any request in accordance with applicable data protection laws.
If you are located in the EEA or UK and you believe we are unlawfully processing your personal information, you also have the right to complain to your local data protection supervisory authority. You can find their contact details here: https://ec.europa.eu/justice/data-protection/bodies/authorities/index_en.htm.
If you are located in Switzerland, the contact details for the data protection authorities are available here: https://www.edoeb.admin.ch/edoeb/en/home.html.
Withdrawing your consent: If we are relying on your consent to process your personal information, which may be express and/or implied consent depending on the applicable law, you have the right to withdraw your consent at any time. You can withdraw your consent at any time by contacting us by using the contact details provided in the section " HOW CAN YOU CONTACT US ABOUT THIS NOTICE? " below .
However, please note that this will not affect the lawfulness of the processing before its withdrawal, nor when applicable law allows, will it affect the processing of your personal information conducted in reliance on lawful processing grounds other than consent.
Opting out of marketing and promotional communications: You can unsubscribe from our marketing and promotional communications at any time by clicking on the unsubscribe link in the emails that we send, or by contacting us using the details provided in the section " HOW CAN YOU CONTACT US ABOUT THIS NOTICE? " below. You will then be removed from the marketing lists. However, we may still communicate with you — for example, to send you service-related messages that are necessary for the administration and use of your account, to respond to service requests, or for other non-marketing purposes.
Cookies and similar technologies: Most Web browsers are set to accept cookies by default. If you prefer, you can usually choose to set your browser to remove cookies and to reject cookies. If you choose to remove cookies or reject cookies, this could affect certain features or services of our Services. To opt out of interest-based advertising by advertisers on our Services visit http://www.aboutads.info/choices/.
If you have questions or comments about your privacy rights, you may email us at info@nocotu.it .
10. CONTROLS FOR DO-NOT-TRACK FEATURES
Most web browsers and some mobile operating systems and mobile applications include a Do-Not-Track ( "DNT" ) feature or setting you can activate to signal your privacy preference not to have data about your online browsing activities monitored and collected. At this stage no uniform technology standard for recognizing and implementing DNT signals has been finalized . As such, we do not currently respond to DNT browser signals or any other mechanism that automatically communicates your choice not to be tracked online. If a standard for online tracking is adopted that we must follow in the future, we will inform you about that practice in a revised version of this privacy notice.
11. DO CALIFORNIA RESIDENTS HAVE SPECIFIC PRIVACY RIGHTS?
In Short: Yes, if you are a resident of California, you are granted specific rights regarding access to your personal information.
California Civil Code Section 1798.83, also known as the "Shine The Light" law, permits our users who are California residents to request and obtain from us, once a year and free of charge, information about categories of personal information (if any) we disclosed to third parties for direct marketing purposes and the names and addresses of all third parties with which we shared personal information in the immediately preceding calendar year. If you are a California resident and would like to make such a request, please submit your request in writing to us using the contact information provided below.
If you are under 18 years of age, reside in California, and have a registered account with Services, you have the right to request removal of unwanted data that you publicly post on the Services. To request removal of such data, please contact us using the contact information provided below and include the email address associated with your account and a statement that you reside in California. We will make sure the data is not publicly displayed on the Services, but please be aware that the data may not be completely or comprehensively removed from all our systems (e.g. , backups, etc.).
CCPA Privacy Notice
The California Code of Regulations defines a "resident" as:
(1) every individual who is in the State of California for other than a temporary or transitory purpose and
(2) every individual who is domiciled in the State of California who is outside the State of California for a temporary or transitory purpose
All other individuals are defined as "non-residents."
If this definition of "resident" applies to you, we must adhere to certain rights and obligations regarding your personal information.
What categories of personal information do we collect?
We have collected the following categories of personal information in the past twelve (12) months:
Category | Examples | Collected |
A. Identifiers | Contact details, such as real name, alias, postal address, telephone or mobile contact number, unique personal identifier, online identifier, Internet Protocol address, email address, and account name | |
B. Personal information categories listed in the California Customer Records statute | Name, contact information, education, employment, employment history, and financial information | YES |
C. Protected classification characteristics under California or federal law | Gender and date of birth | |
D. Commercial information | Transaction information, purchase history, financial details, and payment information | |
E. Biometric information | Fingerprints and voiceprints | |
F. Internet or other similar network activity | Browsing history, search history, online | |
G. Geolocation data | Device location | |
H. Audio, electronic, visual, thermal, olfactory, or similar information | Images and audio, video or call recordings created in connection with our business activities | |
I. Professional or employment-related information | Business contact details in order to provide you our services at a business level or job title, work history, and professional qualifications if you apply for a job with us | |
J. Education Information | Student records and directory information | |
K. Inferences drawn from other personal information | Inferences drawn from any of the collected personal information listed above to create a profile or summary about, for example, an individual’s preferences and characteristics |
We may also collect other personal information outside of these categories instances where you interact with us in person, online, or by phone or mail in the context of:
- Receiving help through our customer support channels;
- Participation in customer surveys or contests; and
- Facilitation in the delivery of our Services and to respond to your inquiries.
How do we use and share your personal information?
You may contact us or by referring to the contact details at the bottom of this document.
If you are using an authorized agent to exercise your right to opt out we may deny a request if the authorized agent does not submit proof that they have been validly authorized to act on your behalf.
Will your information be shared with anyone else?
We may disclose your personal information with our service providers pursuant to a written contract between us and each service provider. Each service provider is a for-profit entity that processes the information on our behalf.
We may use your personal information for our own business purposes, such as for undertaking internal research for technological development and demonstration. This is not considered to be "selling" of your personal information.
Your rights with respect to your personal data
Right to request deletion of the data — Request to delete
You can ask for the deletion of your personal information. If you ask us to delete your personal information, we will respect your request and delete your personal information, subject to certain exceptions provided by law, such as (but not limited to) the exercise by another consumer of his or her right to free speech, our compliance requirements resulting from a legal obligation, or any processing that may be required to protect against illegal activities.
Right to be informed — Request to know
Depending on the circumstances, you have a right to know:
- whether we collect and use your personal information;
- the categories of personal information that we collect;
- the purposes for which the collected personal information is used;
- whether we sell your personal information to third parties;
- the categories of personal information that we sold or disclosed for a business purpose;
- the categories of third parties to whom the personal information was sold or disclosed for a business purpose; and
- the business or commercial purpose for collecting or selling personal information.
In accordance with applicable law, we are not obligated to provide or delete consumer information that is de-identified in response to a consumer request or to re-identify individual data to verify a consumer request.
Right to Non-Discrimination for the Exercise of a Consumer’s Privacy Rights
We will not discriminate against you if you exercise your privacy rights.
Verification process
Upon receiving your request, we will need to verify your identity to determine you are the same person about whom we have the information in our system. These verification efforts require us to ask you to provide information so that we can match it with information you have previously provided us. For instance, depending on the type of request you submit, we may ask you to provide certain information so that we can match the information you provide with the information we already have on file, or we may contact you through a communication method (e.g. , phone or email) that you have previously provided to us. We may also use other verification methods as the circumstances dictate.
We will only use personal information provided in your request to verify your identity or authority to make the request. To the extent possible, we will avoid requesting additional information from you for the purposes of verification. However, if we cannot verify your identity from the information already maintained by us, we may request that you provide additional information for the purposes of verifying your identity and for security or fraud-prevention purposes. We will delete such additionally provided information as soon as we finish verifying you.
Other privacy rights
- You may object to the processing of your personal information.
- You may request correction of your personal data if it is incorrect or no longer relevant, or ask to restrict the processing of the information.
- You can designate an
authorized agent to make a request under the CCPA on your behalf. We may deny a request from an authorized agent that does not submit proof that they have been validly authorized to act on your behalf in accordance with the CCPA.
- You may request to opt out from future selling of your personal information to third parties. Upon receiving an opt-out request, we will act upon the request as soon as feasibly possible, but no later than fifteen (15) days from the date of the request submission.
To exercise these rights, you can contact us or by referring to the contact details at the bottom of this document. If you have a complaint about how we handle your data, we would like to hear from you.
12. DO WE MAKE UPDATES TO THIS NOTICE?
In Short: Yes, we will update this notice as necessary to stay compliant with relevant laws.
We may update this privacy notice from time to time. The updated version will be indicated by an updated "Revised" date and the updated version will be effective as soon as it is accessible. If we make material changes to this privacy notice, we may notify you either by prominently posting a notice of such changes or by directly sending you a notification. We encourage you to review this privacy notice frequently to be informed of how we are protecting your information.
13. HOW CAN YOU CONTACT US ABOUT THIS NOTICE?
If you have questions or comments about this notice, you may email us at info@nocotu.it or by post to:
14. HOW CAN YOU REVIEW, UPDATE, OR DELETE THE DATA WE COLLECT FROM YOU?
Based on the applicable laws of your country, you may have the right to request access to the personal information we collect from you, change that information, or delete it. To request to review, update, or delete your personal information, please submit a request form by clicking here .
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